Seline Wesselsz

Voorzitter

Iedereen heeft behoefte aan een thuis waar je mag en kan leven zoals je het zelf prettig vindt. Ook mensen met een visuele en/of verstandelijke beperking. Dat realiseerde Seline, de moeder van Marleen zich toen zij nadacht over de toekomst van haar kind. In het huidige systeem lijkt het vanzelfsprekend te zijn dat je, wanneer je beperkingen hebt, je leven niet kunt indelen zoals iedereen dat doet. Als je beperkingen hebt, en dus behoefte aan begeleiding en zorg, is het bijna gewoon geworden dat je genoegen neemt met wat er aangeboden wordt. Geen mens kan echter prettig leven als hij geleefd wordt. Daarom richtte Seline Stichting CarMar op. Stichting CarMar heeft als doel om een thuis te creƫren voor mensen met een visuele en/of verstandelijke beperking. Een eigen plek waar niet de beperkingen van de bewoners, maar juist hun mogelijkheden en wensen centraal staan.

Achtergrond:

Door haar ervaringen met de ontwikkeling van Marleen heeft Seline veel inzicht gekregen in wat nodig is om haar doel te bereiken. Daarnaast heeft ze veel kennis van zaken over wat er allemaal komt kijken om mensen een gelukkige bestaan te geven.

seline@stichtingcarmar.nl