Intentieovereenkomst met de Gemeente Edam-Volendam

22 November 2016 hebben we met de Gemeente Edam-Volendam een intentieovereenkomst getekend.Dit maakt het mogelijk om het komende jaar de haalbaarheid te onderzoeken voor de realisatie van een kleinschalige woon-zorgvoorziening voor jongvolwassenen met een meervoudige handicap. Het betreft het huisvesten van de doelgroep met WLZ- indicatie (Wet Langdurige Zorg) die primair afkomstig is uit de gemeente Edam-Volendam. Sinds 2014 zijn de gemeente en CarMar met elkaar in gesprek om deze ontwikkeling tot stand te brengen.

Namens de stichting CarMar waren de Voorzitter Seline Wesselsz en bestuurslid Hennie Wesselsz, als gezicht van de stichting en Jan Tol als ambassadeur aanwezig bij de ondertekening tijdens de collegevergadering van B&W. Betrokken wethouders Gina Sombroek en Albert Koning hebben zich hard gemaakt deze ontwikkeling binnen de gemeente mogelijk te maken.

Burgemeester van Beek introduceerde de aanwezigen, waarna portefeuillehouder Sombroek toelichtte dat de gemeente blij is met het initiatief voor deze doelgroep. Jan Tol schetste vervolgens de plannen en gaf aan vol vertrouwen de nadere uitwerking ter hand te nemen. Tot slot werd de overeenkomst ondertekend door de burgemeester en de Seline Wesselsz.

CarMar zal binnen een periode van 12 maanden een bouwplan uitwerken tot een definitief ontwerp. Het betreft 16 zelfstandige wooneenheden met een gemeenschappelijke ruimte in fase 10 van de Broeckgouw. De gemeente zal zich inspannen om de kleinschalige woon-zorgvoorziening planologisch mogelijk te maken.