Ambassadeurs

Oprichter van KIVO Plastic Verpakkingen te Volendam in 1966 en sindsdien 50 jaar actief geweest als directeur.
Momenteel nog  actief als commissaris binnen dit bedrijf. Onderschrijft van harte het initiatief en doelstelling van de stichting CarMar.

Jaap de Groot (13 juni 1955) begon in 1975 als sportjournalist bij de Alkmaarse vestiging van het Noordhollands Dagblad. Binnen een half jaar (1 februari 1976) trad hij in dienst van De Telegraaf, waar hij sinds 1 april 2006 chef van de sportredactie is.

In totaal versloeg de 60-jarige De Groot 10 WK’s voetbal, 9 EK’s, 3 Winterspelen + 3 Zomerspelen

Naast zijn reportages en columns in Telesport, verschenen er van zijn hand ook artikelen in Die Welt, France Football, Herald Tribune, The Times, Washington Post, Newsweek Magazine, Soccer America en World Soccer.

Ook schreef hij de biografie ‘Alles over links’ van Arnold Mühren, de bestseller ‘Voetbal’ met Johan Cruijff en het in 2013 uitgebrachte Zuivere Speeltijd, waarin zijn belevenissen als sportreporter als rode draad doorheen lopen.

Verder maakte De Groot diverse sportdocumentaires, waarvan die over Silvio Berlusconi aan liefst 60 landen werd verkocht.

Daarnaast organiseerde hij talloze benefietwedstrijden. Zoals die van Kristen Nygaard in 1996, Johan Cruijff in 1999, de Wedstrijd van Verbondenheid in Volendam (2001) en het afscheid van Dennis Bergkamp (Emirates Stadium) en Edwin van der Sar (Amsterdam ArenA).

Slagroom op de taart is het legendarische Winterbal (2003), toen er ter gelegenheid van het afscheid van Aron Winter voor het eerst door vele internationale sterren in het Concertgebouw werd gevoetbald.

Jan Tol – interim management en investeerder

Motivatie om ambassadeur te worden zit vooral in het gegeven, dat er binnen het huidige zorgsysteem geen mogelijkheden zijn voor aandacht op maat.
Ik heb dit helaas uit eigen ervaring moeten meemaken toen onze neef (35 jaar) na een herseninfarct noodgedwongen moest verblijven in een Zorginstelling waar de gemiddelde leeftijd een behoorlijk stuk hoger lag. Het initiatief om een huis te creëren voor jonge kinderen met een hogere kwaliteit van leven, spreekt mij bijzonder aan.

Warme groet,

Jan Tol

Valk Advies wordt geleid door dr. Gerrit Valk.

Gerrit Valk is historicus van opleiding en promoveerde in 2004 op een dissertatie over de geschiedenis van het betaald voetbal in Alkmaar. Daarnaast schreef hij tal van andere boeken en artikelen over geschiedenis, kunst, politiek en sport. Voor de Commissie-Deetman verrichtte hij van 2011-2013 onderzoek in de archieven van de Rooms-katholieke kerk.

Gerrit Valk is voorzitter van het Veteraneninstituut. Ook bekleedt hij het lidmaatschap van enkele raden van toezicht en is hij commissaris van het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord.

Voorheen was hij lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (1989-2002).  Van 2005 tot 2010 was hij president-commissaris van de voetbalclub AZ.

Topcoach, directeur, (crisis)manager, mens, inspirator

Werkterrein:

Gerbrands was jarenlang actief als volleyballer, waarvan acht jaar in de eredivisie en eerste divisie. Vervolgens werd hij volleybalcoach. Onder zijn leiding haalden volleybalbalteams vier landstitels. Gerbrands was tevens bondscoach van het Nederlands heren volleybalteam dat een Europese titel behaalde en zich voor de Olympische Zomerspelen 2000 in Sydney plaatste. Hij was naast sportcoach ook manager en directeur van de DSB-schaatsploeg. Tegenwoordig is hij directeur van de voetbalclub AZ.

Achtergrond:

Bij de voetbalclub AZ speelt hij een prominente rol in de organisatie. Met een duidelijke visie zijn hier verrassende resultaten geboekt de afgelopen jaren. Met als hoogtepunten het landskampioenschap in het seizoen 2008 – 2009 en de bekerwinst in 2013. Hij speelde ook een belangrijke rol bij de roerige tijd van AZ ten tijde van de curator. Een paar jaar later blijkt er weer een solide, professionele en financieel gezonde organisatie te staan. Daar kreeg AZ alom waardering en erkenning voor. Zijn visie en werkwijze heeft hij beschreven in meerdere succesvolle boeken: De Lerende Winnaar, Inspiratie, coachen en presteren & zijn meest recente succesvolle uitgave: De Succescrisis. Deze titels zijn typerend voor zijn werkwijze en zijn visie op presteren. De kunst is om mensen te laten samenwerken en zo uiteindelijk het ultieme doel te behalen: winnen en presteren. Kortom, een zeer veelzijdige man met een brede ervaring op meerdere gebieden. Zijn passie, zijn aanpak en zijn visie staan borg voor een zeer inspirerende lezing met de sport en management als metaforen.

t.gerbrands@stichtingcarmar.nl